søndag den 12. december 2021

12. Dec. og 3. søndag i Advent.


December flyver af sted med morgen hygge og julekalendere... 

Og Tille's julekalender er inspirerende og hyggeligt at følge, mens morgenkaffen nydes.


Kalender nissen har begavet mig med skønne sager!


Jeg har syet flagranke.

Dvs... syet flagene på linen!

Flagene har Gitte kreeret.


Jeg fik sorteret i julepynt og kugler...

Små kugler i min kasse og de større ting i Sørens kasse.

Mit store juletræ er nemlig flyttet der ud.

Jeg fik købt et mindre hos Hilmar i Skive, den ¨dag Gitte og jeg var i Aalborg.. Det lå jo nærmest på ruten...


I går blev det pakket ud 


og samlet.

Og "foldet" ud...

Så skulle det ind i stuen og pyntes.


Jeg måtte lige en tur i gågaden efter lyskæder til træet...

Der var hygge og julestemning.

Nisseorkester og engle på snor...


Det er hyggeligt at pynte træet.

Traditioner og minder.

Skønne håndarbejder gennem tiden...


Tanker til venner nær og fjern.
🇩🇰🇯🇵🇬🇱🇳🇴

Flagranker. lys, kugler og glimmer....


Mørkningen faldt på


Jeg har jo også en hel række juletræer over for min lejlighed...



Der kommer mere julepynt op hist og pist...

I vinduet mellem entre og gang fandt jeg plads til juleklip fra for længe siden...

Mor lagde dem sirligt i mappe og nu kan jeg genbruge dem...


En sjælden solstråle nåede helt ind i stuen i går...

Mens jeg nød et krus kakao oven på bytur og pynt!


Forleden var jeg på indsamling af goder fra Holstebro kalenderen...

Det er ikke snolder det hele.. Der er også en entre til museet... Gavekort til en butik.. 

Andet kan indløses i januar...Det er godt med noget at se frem til.

Lige nu krydser jeg bare fingre for at det ikke ender med udskydelser til foråret som sidste år!!!!


Jeg har fået min 3. stik.

Var øm i skulderen og havde hovedpine dagen der på.

Håber på, at vaccinen beskytter mod  sygdom og indlæggelse!


Efterlyste og fandt et rundpindeplastlommeetui hos Rito.

Pindene er flyttet ind.

Jeg skal have lavet nogle Dymo-strimler med længde og pindetykkelse... så kan papstykkerne tages ud og etuiet kan slankes!



Jeg nydes min november kaktus



Der er jo en fascinerende blomst.

Så fine strukturer.


Nu vil jeg have en kop kaffe og nyde mit juletræ...




4 kommentarer:

  1. Jeg elsker julepyntning! Hygge og tradition i skøn forening :-)
    Pudsigt, at du lige har købt et etui til rundpinde - jeg har lige syet to. Jeg havde syet et, men det var for fladt, så nu har jeg syet to i nogle bedre dimensioner. Charlotte får det ene, og jeg beholder det andet. De kommer nok snart på bloggen, så du kan se dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder også de julepyntede rum 🎄
      Ihh.. Jeg havde overvejet at sy et etui. Men dovenskaben vandt!
      Glæder mig til at se dine. Måske det kan inspirere til at sy igen🤔

      Slet
  2. så dejligt at få lov til at fölge med hos dig, og sikke dejligt du har pyntet i din fine lejlighed.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Det varmer at læse din søde hilsen, Frida
      God jul på Island 🌟

      Slet