mandag den 6. december 2021

6. december. Nu er min Coloured Cosses... helt færdig..



Kalender ritualet...

Jeg ventede på Tille's julekalender.. hvad mon der er sket?


Min kalendernisse har et særligt/kærligt forhold til klisterpapir.

Det kan være en udfordring at få åbnet pakken...

Det er vist på tide at vise min Coloured Crosses...
Den blev jo færdig for længe siden, men der var så meget andet der fyldte spalterne...

Halskanten blev markeret.


Jeg trak en tynd rundpind gennem maskerne,

Og så var det faktisk "bare" at strikke rib...


Test om det sad pæn...


Først med den mørke grå.

Derefter med den grønne alpaka.

Dels for at få en blødere inderside, dels fordi garnet slap op!

Lukkede løst af.

Riede og klippede af.


Og syede kanten til på bagsiden.


Der var altså mange ender at hæfte...


Men det blev klaret.


Sådan ser min version af Coloured Crosses ud...

Den er rigtig varm at have på..

Sidder behageligt til uden at stramme.

Skulle jeg fortryde noget... så kunne ærmerne godt have været lidt længere. De trækker sig op i brug.

Men det er altså ikke noget, jeg laver om. 

Trøjen er tænkt som en hverdags trøje. 

Så kan jeg spare lidt slid på de "pæne" trøjer.


4 kommentarer:

  1. Den er blevet flot. Men ... jeg kan ikke forestille mig, at du ikke kender strikkehæftning? Hvorfor bruger du ikke det, når der er så mange ender, der skal hæftes? Det kan selvfølgelig ses en anelse på forsiden, men det er vist kun mig selv, der lægger mærke til det ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😃 og jo, jeg kan da strikke hæfte. Men det blev fravalgt.. Syntes "prikkerne" generede mit øje.
      Desuden har jeg ikke så store monteringskvaler 😉
      Trøjen blev en test af mønster, tilpasning til garn og mig.. Det lærte jeg (igen) noget af!

      Slet
  2. Hah, ja det er da en måde at strække den søde ventetid - med ekstra tape ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. 😆😅 JA.. det tager i hvert fald lige lidt længere tid at vriste papiret af!! Og pille klisterpapiret af fingrene!!!

      Slet