søndag den 9. januar 2022

2022 er godt i gang...


Vejret har været aldeles omskifteligt.

Fra smuk aften til iskold morgen...


Og regn og slud...


Gåturene er blevet tilpasset!

Hvor er det smukt med rim på bladene.


Bøgeknopperne står og stritter.. og venter på vår..


Julen blev pakket ned, men jeg havde lige et par hængepartier.

Mine flagranker var sat på to forskellige snore.

Så den ene blev ribbet og flagene monteret på den bolchestribede possementsnor..

Nu passer de sammen.


Og så har jeg længe (i flere år) ærgret mig over, at de kunstige juletræer ikke kan bære mine juleornamenter fra Georg Jensen.

Havde overvejet et juletræ af pinde... men hvor skulle det stå?

Fandt så et "fladt" juletræ hos Creative Company her i Holstebro. (CC)

Så nu har jeg to. Et til hvert vindue.

Kan så overveje ind til næste jul, om de skal males eller bejdses. Jeg synes, de forsvinder, når de bare står i lyst træ.


2.1.2022 var jeg på udsalg hos Nordsmark i Vemb.

Fik en dejlig Tenson frakke for 500kr


Og en skijakke, også Tenson, for 200kr.

Det er på godt vestjysk en god handel!

(og til den pris kan jeg godt leve med lilla foer!)


Jeg har haft gæster til brunch og til frokost.

Så hyggeligt at mødes med gamle kolleger og med rejseveninderne,

Frokostmenuen var Bilkas grillkylling, rodfrugtfritter og råkost. Og bland selv æblekage til kaffen!

Det kunne jeg da lige finde ud af!


Faktisk har jeg skrevet madplan for uge 1 og overholdt den.

I dag gav jeg mig god tid over morgenbordet til at skrive uge 2 planen.


Og få et overblik over hvornår lågerne fra Holstebro kalenderen skal bruges.


Vejret er til broderi hele dagen...

Jeg har gravet dybt i lageret og fundet det flere år gamle kit frem.


Det er fascinerende at se mit Bargello projekt vokse frem.

Jeg måtte lige kapitulere og finde luplampen frem til borten med kanvassting!


Nu kan jeg da ikke forstå hvorfor jeg ikke har syet det for længst!


Jeg har også strikket lidt.

Fik en 1/2 time i fuld sol på altanen.

Utroligt som solen varmer, når den ellers er der!


Var træt af at min spot sweater lå i kurven...

Så en tur til Henrichsens Uldspinderi i Skive supplerede med den manglende grå til ribborterne.


Og så sprang der liiige lidt mere i kurven.

En sandfarvet uld-silke 


og en nærmest mørk petrolblå uld.

Lyset er en drillepind, når man skal ramme den rette farve!


Det samme gjaldt mine nye sko, købt hos Tops Sko i Skive. Jeg gik jo også en tur i gågaden!

På de fæørste billeder så skoene nærmest lyserøde ud!

Men de har altså den pæne mellemgrå nuancer i virkeligheden.


Og nu har jeg også to sko i samme størrelse!

I al snakken fik jeg en 39 og en 40 med hjem!

Så lige en ekstra udflugt til Skive...

Og en imprægneringsspray i kompensation.


På mit bord står en buket blomster. 

En betænksom gestus på de dage, hvor den var gået 1 og 2 år, siden vi måtte tage afsked.


Det varmede på en mørk dag...


Jeg tæller helst de lyse timer....

Håber på nogle smukke frostklare dage i januar og februar...


2 kommentarer:

  1. God ide med de flade træer til Georg Jensen-pynten! Den skal jeg huske, for julepynten er jo fremme længere end juletræet er inde i min stue, så det ville kunne forlænge synet af den smukke pynt med 2-3 uger.
    Jeg syr bargello på maskine - du gør det i hånden ... 😀
    Surt med skoene, men fint, at du fik lidt kompensation af butikken. God service!

    SvarSlet
    Svar
    1. Fint, hvis du også kan bruge ideen. Jeg vil gerne nyde pynten lidt længere ind i januar!
      Jeg så bargello i et Hådnarbejde for alle for læææænge siden. Og det var i patchwork. Siden har jeg drømt om det, men er aldrig kommet i gang med at sy det på maskine... Måske broderierne kan sætte noget i gang ...?
      Ja, lidt dumt med en ekstra tur. Men skoene er testet og gode at gå i!

      Slet