lørdag den 15. januar 2022

Spot Sweater... og alt det andet...


Min Spot Sweater af lagergarn har ligget stille længe. Efter turen til Henrichsens Uldspinderi i Skive kunne jeg endelig få strikket rib kanter.


Blev så udfordret af at jeg syntes det bulede i nakken...

Pille op og markere en dybere kantlinje.


Besluttede mig for at lave en sandwich steek/kant 


og strikke ribkant der efter.

Det blev ret godt... efter min mening.


Spot Sweater. Strikket i Uld 450m/100g på p 3,5.

Rester + supplement! 

Den er super under en jakke. Let og mere luftig en Coloured Crosses, som jeg strikkede på p 3.


Gåtur i sol og skarp vind er det også blevet til.

Knopperne er store på buskene...

Vi venter på vår!


De nye huse langs Storåen.

Det ser jo godt ud i solskin....

Jeg håber, brinken er godt sikret!


Strikkeprøver af det andet garn fra Skive...


Man skal jo kende strikkefastheden...

og evt. garn mix...

Farvene er komplet umulige at ramme..!


Nu overvejer jeg så om det skal være med en tråd eller mix med Tynn Mohair!!! eller Alva.

Strukturen med mohair er virkelig skøn... måske jeg skulle forsøge mig....?

2 kommentarer:

  1. Flot halsafslutning!
    Jeg er også lige begyndt på en til til mig selv. Røde Kors vil drukne i tøj, når jeg dør, for jeg er elendig til at kassere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Den er hyggelig at strikke. Meditativt mønster..
      Jeg rydder ud i / giver tøj væk, når det ikke passer eller ikke blev som tænkt! Så der er ikke så stort et lager😇

      Slet