mandag den 24. januar 2022

Blæst og bølger, strik og sting...

Der blæst' en vældig vind den daw ud' fra vest.
uha da da, uha da da da da

Jeg var i Thorsminde, da der var både solskin og heftigt blæsevejr!

De to på toppen af klitten nåede lige ned på stranden, hvor sandfygningen var værst... Og gik op igen..
De kom fra øst-Danmark efter accent og påklædning at dømme!


TVMV var på pletten.. 

Mand med langhåret mic helt ude på molen mellem lygtepælene!


Skøn tur til Thorsminde.

Sol, blæst, bølger, måger, skum og sandfygning...
Og varm te i bilen!


Hjemme har jeg været lidt i strikkekrise efter Spot sweater... 
Strikkeprøver og flere strikkeprøver.. Ingen der passede til garnet, behovet, lysten....

Og pludselig, i en snak om den nye Klint Classic, kom tanken om den gamle velprøvede Siesta op.

Den passer til det uld/silke jeg fandt i Skive... 


Og i gemmerne lå et bundt blågrå, der passede til 


Et bundt hvidt blev lagt over til de blå/petrol..


Og der blev bestilt garn hos Madam Munch til en Klint..


Strikkeprøve... og farveproblemer med kamera og belysning!


Det er nok den i version kaffepause der passer bedst i farven...

Blå grå .. eller grå blå...??


Der skal regnes og tilpasses på Ribbed Raglan og Klint Classic... for jeg vil ikke have dybe ærmegab.. men gerne en dybere halsudskæring!


Enten har jeg ingen ideer eller også alt for mange planer! 


Jeg er færdig med broderiet på Bargello Clutch med teksten i petit point på bagsiden...

Jeg havde lige lidt overvejelser om hvordan rammen skulle være...


Synes det blev fint og der er et match mellem for- og bagsiden.

Monteringen må lige vente til der er tid og ro til koncentration on lynlås!


Sammenligning!

Fascinerende forskel.


Grov aida med korssting og hørlærred med petit point!


Jeg fik slået op til Siesta..


Det er perfekt TV strik!

Jeg er klar til næste kamp!!!


Håndbold og speedstrik....!

4 kommentarer:

  1. Okay ... du kaldte da i det mindste ikke dem fra Østdanmark for kjøwenhawnere 😁
    Jeg kommer også fra Østdanmark, og jeg ved altså godt, hvilken påklædning jeg skal iføre mig, hvis jeg tager vestpå 🌊 - men jeg har godt nok været ved Thorsminde og andre vestkyststeder en hel del gange 😊
    Kommer vi derover udelukkende for at opleve blæsevejret, foretrækker vi at køre til Thorsminde. Det er ikke kun nemt at komme dertil, det er også dejligt illustrativt med de to tårne ved havneindsejlingen.
    Vores største problem ved at køre til Jylland når det virkelig blæser er, at så lukker de også Storebæltsbroen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var mest passende med den betegnelse... Kjøwenhavner er for mig et skældsord til særligt grelle personager🙈
      Tænker de to her var på et hotelophold og var uforberedt på vejr og vilkår. Og meget overraskede over de barske forhold.
      Thorsminde er nemlig et godt sted.. Både trafikalt og fotografisk.
      På vejrkortene ser det ofte ud til at Nordsjælland får en tur med blæst.. Men jeg ved ikke, hvor man ville køre hen for at få en rusketur?
      Ikke at det kan erstatte vesterhawet..

      Slet
    2. Intet kan erstatte Vesterhavet, men i morgen kører vi til Roskilde og fortsætter op til den nordsjællandske kyst, hvor det trods alt også kan finde på at ruske lidt, selv om det jo nok ikke ikke er noget, der kan imponere dig ;-)

      Slet
    3. Helt enig.. Men det ser ud til at Malik også skaber eavage ved Nordsjælland.. Følger spændt med på vejret..
      Håber de har forebygget oversvømmelser!

      Slet