søndag den 29. maj 2022

På tur... og på tur... og på tur!


På tur til Quiltefestival i Aulby...efter 2 års pause!
Vi ankom, da de åbnede. 


Der var så mange flotte tæpper.


Og høj kvalitet i udførelsen.


Jeg var heldig ved tombolaen...
Vandt den lille metalkuffert og lidt grej...
Fik købt lidt ind til at supplere mine planer med Sashiko.
Jeg vil gerne prøve at sy patchwork på maskine, så jeg købte et par mønstre...


Efter turen rundt og ny inspiration kørte vi til Bogense.

Jeg havde fortrudt et køb i Skagen og ville spørge, om det kunne veksles til bukser hos Wolf Camper.
Det kunne det heldigvis.
Så nu har jeg to par lette bukser til sommerbrug. De skal bare lige lægges op!


På vejen hjem var vi i Harald Nyborg i Herning.
Jeg ville gerne have en ultralydsrenser til smykker og briller...
Og så kunne jeg ikke finde min pung.. Tasken blev endevendt... 😱
En opringning til Bogense og det søde menneske kunne fortælle at den lå hos hende i butikken.😍
Hun ville gerne sende den... men jeg kunne ikke vente på PostNord hen over Kr. Himmelferien!
Gitte lagde ud for mig 😉

Jeg besluttede at køre en tur næste dag...

Det kunne kombineres med at jeg fik min pung i Bogense.


Og kaffe hos familien i Fredericia. Her var sommerfugletasken blevet leveret, godkendt og taget i brug.


Sidste stop på turen var hos Gitte. Hun gav aftensmad.. og jeg fik marmelade og smørechokolade med hjem 😋


I dag gik jeg tur i byen.
Ned til vores skønne Lystanlæg.

Nu er den allersmukkest.


Rododendron buskene står og strutter med blomster.


Så fine de er!


Og allium beddet på P-pladsen...


De gamle buske er så store, at man kan gå under og igennem dem

Prøv at stå der inde og lyt til biernes summen og fuglefløjt...


Gå langs plænen hen mod Pavillonen


Nyd de flotte bede.


Tag et hvil ved søen og lyt til byens lyde, fuglefløjt, ænder, folk der snakker...

Det er dejligt året rundt i anlægget..
men lige nu er det helt specielt.

I næste uge er der nye ture...

2 kommentarer:

  1. Ja, hvad man ikke har i hovedet, må man have i ... benzintanken ... det var da godt, du kunne huske, hvor du havde glemt pungen 😜
    De der quiltere er altså vildt dygtige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Udelukkelsesmetoden og en opringning! Og så lukke øjnene, mens benzinstanderen snurrer🙈
      Det var en nydelse at kigge på quilts denne gang. Nu ser vi frem mod patchwork træf i Middelfart 😃

      Slet