torsdag den 14. juli 2022

En lang proces....

Jeg lagde planer i marts om billedophængning i krearummet...


Så købte jeg skrivebord og lagde nye planer...


Som så også blev ændret...

Mine kalligrafier blev hængt op først..
Et pludseligt klarsyn placerede dem i en (for mig) logisk sammenhæng.

"When I'm old" kom ud i entreen ved siden af mine knagerækker.


"Gift of life" hænger nu ved siden af Serenity prayer i mit soveværelse.

I gæsteværelset placerede jeg den smukke kalligrafi, jeg fik af Gittes veninde, i tiden efter Erik.

Den har jeg længe prøvet at få placeret.
Nu kan jeg se den, når jeg står og stryger 😃



Efter flere dages tænkepause kom jeg ind i krearummet...

Først en plan med den sorte magnettavle fra IKEA. Men den virkede for dominerende!

Magnettavlerne, jeg havde med fra huset, blev hentet op fra kælderen, blev sat op på kasser... det ser bedre ud..


De er nu hængt op over skrivebordet.

Det gamle Europa kort, som jeg har haft så mange overvejelser med, skulle op over hæve/sænke bordet.

Jeg valgte en højde og målte ud til kroge... klæbekroge er en genial opfindelse!
Med lineal og vaterpas lykkedes det nogenlunde.

Kniplepigen og kaklen kom op til venstre for kortet og broderiet til højre.


Det er nu ikke helt tosset... faktisk er jeg ret godt tilfreds med resultatet!

2 kommentarer:

  1. Det ser godt ut, god visuell balanse og ingenting som dominerer eller stikker seg ut for mye. Europakartet med de fine duse fargene luner uten å gjøre for mye av seg selv om det er stort. Her blir det rom for å kreere og skape!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Bodil 😃 Europakortet er fundet i en kommode fra mine bedsteforældre.. Jeg sov i nederste skuffe, da jeg som baby besøgte dem. Jeg tror kortet er fra begyndelsen af 1900 tallet.
      Jeg går gemt på det så længe.. Endelig kunne jeg hænge det op.

      Slet