søndag den 17. juli 2022

Onlinekursus Petit Point 2 hos Ønskefeen



Langsom starter 🙄 
Nyder at se andres flotte bogstaver og prøvestykker inde i facebookgruppen..

Havde for meget om ørerne.. Men det er jo det geniale ved online konceptet.. 
Det bliver, når jeg har tid!

Jeg legede med farver...




Excel til baggrundsmønstre...

Og jeg lærte noget nyt med det copy paste til bogstaver. Tak, Mette.

Forarbejdet er jo en del af læringen....

Jeg er bare så dårlig til at lave noget uden planer.... 🫣
Hvis jeg har et projekt, noget jeg skal bruge, så har jeg masser af ideer...💡
Må vist bare indse, at vi fungerer forskelligt! Og at jeg er bedst med et mål for øje...


Det er små prøver! 3x3 cm

Nye erfaringer...
Leg med farver og striber...🎨
Sy efter "har lyst til"..😍

Der er overraskende meget hjerneinfo aka erfaring i de små stykker! 🤯
Målet er det større projekt: De forskellige bogstaver.

Mønster + baggrund... Derfor er det godt med små sy prøver... 🪡
Jeg laver jo også strikkeprøver! 🧶


Ny prøve...

Med lidt glimmer i 😀


Farveinspiration fra Annas rum...

Valg af tråd.. forskel på farver uden og med lys fra luplampen.

Tråden på vindslerne matcher bedst...


Sy et tal.. ettal..
Sjovt at sy helt vilkårligt.. bare lidt streger som retning..


Valg af baggrundsmønster...
Det bliver en udfordring at finde balancen mellem farver, intensitet/kontrast og mønstre i motiv og baggrund.  

De små kvadrater flimrer..
Det gør de aflange felter også!
Det lange farveskift over tallet er mere roligt.
Striber er også en god mulighed.
De kan sys med mindre kontrast...


Jeg havde problemer med ringen i syprøverne..
Den var så svær at åbne/lukke.


Skiftede til en maskeholder!

Der kan også være flere prøver 😇

Ingen kommentarer:

Send en kommentar