tirsdag den 25. oktober 2022

Husflid og familieweekend på dhe Skjern.


Jeg havde en skøn weekend på dhe, Design og HåndværksEfterskolen.


Vi blev indkvarteret på elevernes værelser.


Skolen er blevet så flot siden jeg sidst besøgte den til Husflidsfestival i 2019 sammen med Erik.

Lyse gange.

Inspirerende, kreative opsætninger.


Og malerier.


Jeg er vild med farvespillet i det tredelte..


God mad!

Og oprydningen delt ud efter skema!


Der var mange tilbud om kreative værksteder.

Patchwork. Jeg snakkede med taskens indehaver. Jeg synes den er så flot.


Det var også en anden flot taske ting.


Papirmagerværksted. 


Halmbinding og pileflet 


Maling på sten


Bolchemageri. Det hold havde vist det laveste aldersgennemsnit 😉


Dekupørsav og trædrejere. 


Sølvsmykker..  Og flere flotte steder.. 


Knipling. Som jeg selv deltog i. 

Desværre var vores instruktør uheldig, hun faldt og måtte en tur på sygehuset. 

Så vi arbejdede selvstændigt, hjalp hinanden. 


Jeg fik startet op på et bånd til et kræmmerhus. 


Vi levede kongeligt. Oprydningen var fordelt efter skema...


Frokost buffet. 


Og lørdag aften med opdækning og menu på tavlen. 


Forskærer og buffet på bordene., 


Afsluttende udstilling af holdenes projekter. 


Det var spændende at se alt det der var nået på en weekend. 


Kniplerne nåede lidt forskelligt..


Jeg blev færdig med båndet og fik næsten vundet op til et nyt...

Det var altså en god weekend! 


Husk... der er husflidsfestival d. 5.-6. november. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar