tirsdag den 18. september 2018

Småstrik til Sonja

Pauserne fra haven er brugt på hyggestrikkerier til en lille pige.
En trøje med knapper, for hun er vokset ud af den gamle trøje.

Garnet er Hjertegarn, Extrafine Merino 150.

Den blev færdig og jeg måtte i byen efter knapper.

Jeg kunne ikke stå for disse... håber Sonja og hendes mor er enige..

Hun ønsker sig også en hue.
Sådan en med "hjørner"

Opskriften er til tykkere garn og jeg blev anbefalet at strikke med to tråde.
Men det blev for klumpet efter min mening..
Og det blev pillet op.

Mens jeg overvejede mulighederne voksede et lille halstørklæde frem.

Huen blev strikket med en tråd og efter en anden opskrift, der passede til garnet.

Snoningerne kunne jeg jo bare selv sætte ind.

En tur byen rundt efter en nemmere måde at lave pompom'er på, førte til denne "stemmegaffel".
20kr hos Creative.
En anden type kostede 87kr...!

Den skulle prøves af.

Det er nemt nok.
Det gav ikke et kuglerundt resultat, men det handler vist om øvelse.
Og pom poms kan jo studses lidt!

Klar til levering... næste gang turen går til Herning.

Jeg skal lige høre, om der skal øreklapper på huen eller bare snore på...

Der skulle øreklapper på.

Nu håber jeg, Sonja kan passe det!

8 kommentarer:

  1. Ej hvor er det et fint lille sæt. Dejligt at kunne lave lidt nyt når de vokser, det går som regel alt for hurtigt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det er et rigtigt sødt sæt. Fint mønster. Og hyggeligt at strikke.
      De vokser nemlig så hurtigt. Jeg får billeder af Sonja og jeg kan se, hun har fart på! Det er sjovt at følge med i...

      Slet
  2. Det er så hyggeligt at strikke småt :-) Det er et fint sæt du har strikket til Sonja !

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nemlig ren hyggestrik.
      Tak. Glæder mig til at aflevere det. 😊

      Slet
  3. Hvor er Sonja og hendes mor heldige, sikke et fint sæt du har lavet. Sådan en pompon stemmegaffel må jeg have næste gang jeg kommer i kreativ hobby.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg nyder at være strikke tante!
      Den et ret smart. Meget nemmere at lave pom pom sådan end med pap skiver!

      Slet
  4. Klompelompe har så mange skønne modeller. Bare det at udvælge kan give udfordringer.
    Masser af dejligt strik du har fået af pindene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Klompelompe har vind i sejlene og sender mønster hæfter ud i en lind strøm!
      Det er hyggestrik med gode mønstre😀

      Slet