torsdag den 3. januar 2019

Årsskifte og eftertanke

D. 30.12.2018 skinnede solen så dejligt.
Erik og jeg lod støvsuger og andre pligter ligger og kørte en tur.
Ud over Holmsland Klit til Hvide sande.
Der var et magisk lys over klitlandskabet.
En fin dis i bunden og klitterne dukkede frem i blide farver. Båker og fyrtårn stod i silhuet mod himlen.
Da jeg var chauffør, blev der ikke taget billeder!

Den lave sol skabte sine egne motiver i Hvide Sande.

Erik blev lækkersulten, da han så plakaten med Fish'n Chips ved fiskeforretningen.
Det var en god portion...
Og han nød det!

De sidste varer skulle købes ind før nytårsaften. 
En tur i gågaden.. 

Jeg fandt tid til en stille stund i sognekirken.

I haven melder Kejserbusken om, at det bliver vår en gang...

Der har aldrig været så mange blomster på før.

Smukke er de.. her i den grå vinter.

Bordet blev dækket.

Dronningen holdt tale. En god en, synes jeg.

Maden kom på bordet.

Kay holdt en plads til mig!
Der er meget lange intervaller mellem mine øl.
Men denne smagte mig så godt.

Heldigvis var det en lille flaske, så de 6,8% fik ikke fatale konsekvenser!

Vi nød maden. Snakkede.
Vi havde en stille og hyggelig nytårsaften.

1. Nytårsdag blev julen pakket ned.
Guldet kom i boksene.
Juletræets pynt lagt på plads i div. æsker
Juletræet blev skilt ad.
Alle kasserne og poserne kom i kælderen.

Det eneste guld jeg beholdt fremme er min lille fugl .
Jeg synes, den passer til hele vintersæsonen.

Nytårsforsæt har jeg ikke.

Kun et ønske for 2019.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, Ellafanta. Også godt nytår til dig og dine 😊

      Slet
  2. Rigtig godt nytår til dig og dine, må du få dine ønsker opfyldt.
    Der er altid et dejligt skiftende lys ved Vesterhavet, det er det der betager mig. Dejligt I kom afsted på tur, støvsugeren løber alligevel ingen vegne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde, Marianne.
      Vi holder begge meget af at komme ud til Vesterhavet. Og vi nød turen i de skiftende belysninger, fra høj sol til dæmpet lavt eftermiddagslys.
      Støvsugeren fik en omgang næste dag 😉

      Slet
  3. Skønne dage omkring nytårsskifte.
    Ønsker dig og dine et fantastisk 2019

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt med noget solskin ☀️
      Tak i lige måde😊

      Slet