onsdag den 1. april 2020

Byttepost og flytteplanlægning

Jeg sover ikke for godt..
og det kan være svært at komme i gang om morgenen.

Men i dag kom jeg da godt fra start med blomster og levende lys.

Blomsterne plukkede jeg i går; det skulle hjælpe med planter og blomster på bordet ved husfremvisning.

Det håber jeg!
Men huset blev nu ikke solgt...
Jeg er lige så bekymret som alle andre både købere og sælgere...
Jeg håber bare...
Mens huset blev vist frem kørte jeg en tur ad alternative ruter op til Oddesund og retur.

En smuk tur.
Frisk vind, bølger og en dramatisk himmel.

Mens tiden går... indendøre...
er jeg begyndt at planlægge flytning.
Hvilke møbler skal stå hvor..

Der er målt ud og regnet om og tegnet op
og klippet ud...

Jørgen Clevin light!

Jeg har lavet flere planer..
Taget foto og printet ud, så jeg kan sammenligne og vurdere..

Soveværelset bliver til kombi sove og krearum.

Gæsteværelset blive til kontor.med en seng...

Stue/alrum med køkken langs endevæggen
er en udfordring.
Hvilke møbler skal med og hvilke skal ud.

Arvestykkerne eller sofaen eller...

Det bliver sofaen!

I dag lå der en pakke i postkassen
Det var fra Helle.

Da jeg var på outlet hos Georg Jensen i Kolding købte jeg servietter og troede der var mørkeblå...
de var koksgrå.
Helle var der med det samme; "ska' vi bytt'? Jeg har nogle mørkeblå fra mit outlet...."
Gerne...

De kom i dag...

Sammen med en super sød gave.

Broderi fra Ønskefeen med ord til Strikkerens nødvendigheder...
Den glæder jeg mig til at brodere, når min verden falder mere til ro.

Der lå også en "snøre". Sådan et hult plastrør til at sætte på rundpinden og trække f.x. ærmemaskerne over på, så de hviler der.
Smart...
Det skal prøves af...

6 kommentarer:

  1. Det er en spændende tid du går i møde, håber for dig at du hurtigt får huset solgt. Hvor flytter du hen? spørger den nysgerrige. Det er svært at pakke et stort hus ned til noget mindre, men jeg tror det er godt at få ryddet op i det hele. Og en tur til Oddesund og frisk luft gør altid godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt for spændende for min sindsro!
      Jeg flytter i en lejlighed i midtbyen. Og de sidste par måneder er gået med at rydde op og rydde ud med flyt og minimering for øje.
      Det var en god tur.
      I dag har jeg været ude og gå. Jeg blev godt blæst igennem!

      Slet
  2. Der er temmelig meget, der er ret spændende for tiden, desværre ... men jeg håber for dig, at der ikke går alt for lang tid. Jeg frygter at skulle flytte til noget mindre, for jeg ville have vildt svært ved at vælge og vælge fra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, verden har desværre slået en kolbøtte! Jeg 🤞🙏 håber inderligt at få solgt huset inden alt for lang tid.
      Al vores oprydning har været fokuseret på minimering. En svær, men alligevel spændende proces. Jeg er ved at være i mål og er så klar til at komme videre i min nye bolig.

      Slet
  3. Har du allerede en lejlighed? Min erfaring med hussalg er nyd den tid du har i huset, en lejlighed er meget anderledes. Og at være i venteposition til hussalg kan være opslidende. Nyd tiden i stedet for, der er nogle goder i et hus, som ikke findes i en lejlighed. Taler af erfaring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg overtager en lejlighed midt i april. Jeg skulle jo have tage over hovedet, når huset blev solgt. Nu kan jeg kun håbe, der sker noget...
      Det er et underligt limbo at være i. Melkem to stole!
      Jeg nyder fugleliv og god plads. Men ser også frem til at få ro og flytte.

      Slet