onsdag den 7. juli 2021

Ikea ingeniører og tur til havet...


Så blev det pludselig Juli!

Jeg har haft Gitte hjemme og hjælpe med at samle Ikea reoler og skab.

Her er nogle før/billeder..


Søren satte låger i skabene og fik sat knagerækker og spejl op i entreen. Det gav luft i rummene og mere orden i entreen.


En gåtur i Lystanlægget gav frisk luft og ny energi.

Vi morede os over ænder og ællinger.


En ekstra hylde til skabet gav bedre udnyttelse af pladsen. 


Eriks grønlands kajak kom ind og stå mere beskyttet.

Flere hylder er sat på ønskesedlen til næste IKEA togt!


Det slankere skab i køkkenet gav også mere luft og plads.


Skuffeelementerne fik jeg selv samlet 😇

Nu er der planer for et par elementer med hylde tilCD'erne


En tur til Høreklinikken i Viborg og nye muligheder mht. høreapparater... Måske operation med CI (Cochlear Implant)

Jeg skal have taget en ny høreprøve og så afventer jeg konklusionen fra de kloge hoveder.

Høreapparaterne er 4 år, så det er tid at skifte.
Snakken går på hvilken type, der passer bedst efter drop i hørelsen på højre øre...

Jeg er spændt på, hvad vi kan finde frem til!

(tegnet frit efter hukommelsen!)


Det er nu praktisk med en altan!
Voksdug og nogle aviser...

Og så fik jeg, efter længere tilløb, ompottet/omplantet mine blomster.

Det var tiltrængt.
Rodnettet var næsten kompakt.

Jeg havde undladt at vande, så jorden var næsten tør og nem at slå af, ryste af.


Nu er der plads omkring planterne igen.

I sammenplantningen fjernede jeg den lille kalanchoe, så kunne der blive bedre plads til de to andre...

Tilfredsstillende at få det gjort!!!

Og efter en grundvanding står de fint..
Ingen der hænger med bladene.


I går var jeg på den årlige tur til Årgab.
Til møde med veninderne i sommerhuset.

Vi nåede en travetur op over klitterne...


Udsigten er skøn fra toppen.

Sommerhusene ligger i læ for vestenvinden.

Surferne nyder ferien på vandet i Ringkøbing Fjord.






















Jeg er fascineret af naturen på den smalle strimmel sand mellem fjord og hav!


En skøn strand at gå på.
Fast og jævn.


Et par havkajakker var på tur...

Vi foretrak nu fast grund under fødderne!


Og så måtte vi op over klitterne for at komme retur...

Stairway to heaven?

Jeg nød duften af hav, sand, klit og planter.
Helt særegen for klitlandskaberne.

Frokost, kaffe og så gik det hjemad igen.

4 kommentarer:

  1. Man kan ikke få for mange hylder! Jeg synes det er vildt upraktisk at være nødt til at stable sine ting for at få dem ind i skabene, og der er altid for få hylder efter min mening; det gælder alle former for skabe.
    Jeg er også ret betaget af Holmslands Klit, hvor vi har holdt omkring 20 efterårsferier, fordi mit firma havde et sommerhus der (ved Klegod). Det var ikke rigtigt efterår, før vi havde været der en tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har været på tur igen.. Glæder mig til at få sat hylder og rumindsatser på plads.
      Der er dejligt nede ved Klegod.
      Jeg kører hellere til klit end til skov!

      Slet
  2. Vesterhavet kan bare noget. Jeg tager til den nordlige del (som vel så hedder Jammerbugt, men for mig er det stadig Vesterhavet) i ferien.
    IKEA kan også noget, især hvis man har en god kreativitet også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig. Hele kysten, syd til nord, har så meget at byde på. Og med hver egns særpræg.
      IKEA er inspirerende.. Og nu har jeg fået hylder mm. Det bliver godt at få det hele på plads.

      Slet