søndag den 18. juli 2021

Mere indretning og mange oplevelser

En tur til IKEA...

I min nye bil 🤩
Jeg har skiftet Suzuki SX4 ud med en Toyota Yaris.
Jeg handlede hos STS Biler i Holstebro. 
De var meget hjælpsomme i forbindelsen med handlen.
Deres service er rost i høje toner af andre kunder.

Jeg fik vist de basale ting i bilen. 
Fik en flot buket blomster og så kørte jeg ud i verden!

Så efter overdragelse og optankning, kørte Gitte og jeg til IKEA i Århus og shoppede kasser mm.


Bilen er skøn at køre i.
Det er en fornøjelse at tage på tur.

Men der er også meget nyt at lære!
Manualen bliver nærstuderet efter hver tur..
Hvor sidder dit... Hvordan virker dat...

Endnu tur til Viborg blev det til.


Jeg fik taget ny høreprøve.
Og taget afstøbning til formstøbt tip i hvert øre.
Jeg er meget spændt på hvordan det bliver... efter at have brugt små bløde gummidutter i mange år.

Men der er brug for mere lyd ind i øret. Så nu prøver jeg...


Kasserne fra IKEA turen er jeg begyndt at tage i brug.

Flere hylder i skabene..

Og en kasse til gavepapir, bånd mm, der kan skubbes ind under sengen.

Det gav mere gulvplads i krearummet , da den store plastkasse kom væk.


Lørdag var jeg til globryllup på rådhus sammen med Gitte.
Vi fik alle lov at komme ind og overvære vielsen.
En munter og uhøjtidelig oplevelse.

Efter alle underskrifterne var der flag, sæbebobler og ris, som var udskiftet med hampefrø, uden for.


Og parrets bil var blevet smukt pyntet...

De skulle videre til foto og så til fest.

Vi kørte ud med gaverne og videre hjem til Gitte.
Nu er vi SÅ spændte på, hvad parret synes om vores påhit!


Gitte ønskede hjælp til at samle sit spisebord.

Jeg var nu bare fotograf og holdvedmontør!


Hun fik det samlet efter adskillige grynt og udtalelser om IKEA vejledninger!!!

Det er et dejligt stort bord... to plader, der kan gemmes under bordpladen.

Nu kan hun invitere alle veninderne..
Eller lægger stof op til patchwork klip...


Det fylder ikke meget i stuen, når det er skubbet sammen!


Jeg fik samlet de små hylder i TV reolen.

Nu leder jeg efter nogle brede , lave bokse til CD'erne.


Jeg sad og tog billeder med min nye mobil.
En Samsung S21 Ultra.
Eksperimenterede med Zoomen!!!!

Hmmmm... Den kan noget!

Jeg har abonnement hos Telenor. Et switch abon. Så efter et år kan jeg aflevere den gamle, i god stand, og skifte til en ny mobil.

Så slettes afdragene på den gamle og jeg går over til at betale af på den nye mobil.


Jeg kiggede ud fra Svalegangen...

Jeg skrev, at jeg havde fået ny mobil:
"Forkert!!!! Du har købet et nyt kamera, der også kan ringe, sms’e, maile og surfe internet."

Nu øver jeg mig i at udnytte mulighederne i kameraet...
Prøvede at optage video.. og klippe still billeder der fra.
Der funker også!



Strikker p.t. på Friday Tee, til en langærmet version, inspireret af lindse.dk på Instagram


Et godt mønster og fint design.

OG uden mohair!

Garnet er en fin merino fra lageret...

Den er nået ned til ribkanten nu.


Hov.. der er to afstandsmuligheder på selfies!


Det skal prøves...


Jeg er faktisk færdig med Zipper sweateren.
Den ligger og venter på en vask og en lynlås!

Den får et indlæg for sig selv, senere!


2 kommentarer:

  1. Tillykke med din nye bil! Det er en skøn fornemmelse, og duften af ny bil er noget helt for sig selv.
    Sådan et überpraktisk bord som Gittes har jeg også haft. Det er vildt godt til en lille lejlighed - man kunne kun sidde to ved det, når det var klappet sammen, men vi kunne være 12, når det var helt udnyttet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak😃 Jeg nyder min bil. Tager på familie besøg og træner bilen/mig. Alle finesserne skal køres ind i små bidder!!
      Det er genialt med sådan et fleksibelt bord. Nu er der luft omkring spisepladsen til hverdag. Og der kan trækkes bord ud efter behov.

      Slet