torsdag den 26. august 2021

Montering af stort IKEA billede...


Til væggen bag spisebordet havde jeg valgt et kystbillede fra IKEA.

Det var bare 2m x 1,4m!!!
Ergo.. ALT for stort.
Det vidste jeg, men det var det motiv, jeg ville have!

Jeg havde købt ramme på 1,4m x1m
Så der skulle beskæres..


Billedet blev pakket ud og lagt ud oven på et vattæppe.
Rammen blev samlet.

Og så skulle jeg tage stilling til, hvor snittet skulle lægges.
Op på en stol og tage billede af helheden.

Så prøvede jeg at beskære billedet i forskellige dele
Og sammenligne.


Jeg endte med at måle ud til venstre del af motivet.
Både det jeg bedst kunne lide og med det gyldne snit med 3x3 linjer i tankerne....


Bagsiden op
Tegne klippelinjer. 
Der skulle jo være nok til at folde omkring kanten og presse lærredet ned i rammen.
Jeg ville have rå kanter, ikke med indramning.

Jeg tog lige en puste ud/kaffepause inden jeg greb saksen og klippede.
Det gjorde mig mere nervøs end når jeg klipper trøjer op!


Klippet op og monteret .
Der blev målt op og ned og ud til opsætning af krogene. 

Sådan.

Det blev nu ikke så ring' endda 😀

Faktisk er jeg rigtig godt tilfreds.


Synes det passer til resten af stuen.

Og nu kan det så hænge og pynte, til jeg har fået syet et tæppe... 
en gang...

6 kommentarer:

  1. Hvor bliver der altså hyggeligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak😃 Jeg nyder det også. Tænk.. Jeg har faktisk boet i et år uden noget på væggene. Hængte jo ikke noget op i den anden lejlighed, fordi jeg vidste, at jeg ville flytte.
      Her har jeg bare givet mig god tid.. Og pludselig kom der skub i det 😇
      Og akustikken er bare blevet så meget bedre. 🦻🦻

      Slet
  2. hej Anne,
    det er blevet rigtig godt ! Er vattæppet blevet siddende ?

    mange hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej, Angelika. Nej, det blev taget ned. Og nanotapen blev omhyggeligt rullet af.
      Nu tester jeg lyden med billedet på lærred med tomrum bag... Måske der skal noget termolam ind i rammen?
      Lige nu er jeg godt tilfreds.. Både med lyden og billedet.
      Synes det klæder stuen.

      Slet
  3. hej Anne,
    jeg tænkte netop at vat eller termolam kunne dæmpe lyden endnu mere. Det er fantastisk at opleve hvor meget forskel det gør at få noget op på væggene .

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Angelika. Det er helt utroligt at mærke forskellen... bare med tæppet allerførst.. og nu med flere billeder i rummet. Det er skønt!
      At det også pynter gevaldigt er jo en bonus 😉

      Slet