tirsdag den 21. december 2021

21. December. Vintersolhverv


Årets korteste dag .

Dagene starter som vanligt med kalendere..

Lidt godt til ud- og indvortes!


og Tilles

De var rykket ud i butikken.


Og vi fik en rundvisning.



Jeg er blevet fristet..

Det er bare hyggeligt med en personlig hilsen 💖

Har købt et bånd med farver


Et fint kit


Som jeg faldt for på messen i Års i september..

Man skulle jo nødig mangle projekter...


I torsdags tog jeg på tur til grænsen med Gitte.

Var omkring ecco i Bredebro efter sko, men fandt ikke nogen ...

Gåtur i barndommens gader...

Mellem huse med sjove gavle og smukke døre.


Minder, fra den gang vi boede i huset < ved siden af apoteket. Som var apotek den gang!

Hvor vi kiggede over til Klosterbageren..

Og jeg en sjælden gang fik lov at hente æselører.

Noget mor og jeg mindedes siden, når hun serverede små franske vafler til kaffen.


Det var en meget overskyet dag,

Skyerne hang lavt!


Vi var lige over grænsen og shoppe lidt.

Men det bedste jeg fik med hjem, var fedtkager fra Vor Bager i Tønder!


Jeg har vasket mine uldtrøjer..

Det er jo luksus bare at lægge dem til tørre på gulvet med gulvvarme!


Det er blevet koldt igen

Men smukt er det jo.

Klar himmel og smuk solnedgang i går.

I dag regner det ... efter at der var isslag i formiddags!


Jeg har gang i mine orkisstjerner.

Der er godt nok en del fraklip!


Men også resultater.

De 3 nederste er samme.. bare med forskellige antal pikot'er.


Tror jeg vil lave stjerner til en hel stjernevrimmel i mellemvinduet næste år.


Jeg har fået en dims til afprøvning: Roger Select fra Phonak.

En ekstern mikrofon.

Den kan også tilsluttes tv, når jeg får udstyret tilsendt..

Nu er jeg spændt på, hvordan den fungerer i min hverdag!

2 kommentarer:

  1. Dine dage lyder hyggelige. Indimellem er det sådanne beretninger, der får mig til at genoverveje min beslutning om arbejde. Men jeg er bange for at jeg ikke ville bruge dem så skønt som du gør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hygger mig.
      Da jeg fik flexjob, købte jeg en kalender; der skulle notere 3 aktiviteter, oplevelser eller andet godt hver dag. Så tiden ikke bare gled fra mig.
      Nu er det blevet min hverdag.
      Jeg samler på de gode dage.
      Jeg kan så også gøre hvad jeg vil... Du har nogle andre vilkår.. Andre valg, der passer til dig.
      Der er jo også en stor rigdom i at være i et godt arbejdsfællesskab.
      Du og dine kære ønskes en rigtig glædelig jul. ❤️

      Slet