søndag den 13. februar 2022

En uge med mange facetter...


En skøn gåtur mellem sol og skyer.


Kigge forårstegn.


Og blive imponeret over den store svamp.


Fik hentet greb til mine små kommoder.

Ikea! Dejligt nemt!

Lige til at klemme på skuffekanten.


Det fungerer fint.


Jeg fik hentet min fotocollage hos Photocare Herning. 

En kalenderlåge fra Gitte til en collage på 3x3, 30x30cm.


Valgte at samle billeder af livsnyderen, naturmennesket og familiemennesket Erik

Jeg har savnet et billede; kunne ikke vælge..
Nu har jeg en collage 😍


Arbejdet med at lave collagen satte gang i en idé om en gallerivæg bag sofaen.


Forskellige billeder og størrelser.
Og så skifte ud, når der kommer et nyt yndlingsmotiv i kassen.

Det sysler jeg videre med....


En tur ud til Thorsminde for at lege med kameraer.

Prøvede med Canon G7.

Synes den er for flad i farver og opløsning; 5 MP

Jeg er mest tilfreds med mit kameraet i min Samsung mobil.
Der er en indstilling til at 3:4 108 MP

Det gav fotos på 20-40 MP


Som jeg måtte "formindske" for at flytte herover!


Jeg har haft besøg af min svoger og svigerinde.

De skulle se min lejlighed for første gang...Der kom jo en corona i vejen.

Dejlige timer i godt selskab
Frokost og test af alkoholfri øl.
Jeg tåler dårligt de gode med % 🙈

Vi nåede frem til, at Leffe er for sød.
Royal Classic neutral, god hygge øl.
Fur alkoholfri var en god overraskelse. Dufter og smager af øl!
God til frokost og anden servering. 😋


Jeg fik en smuk orkide af mine gæster.


Fascinerende på nært hold!


Og så kan jeg runde af med føljetonen propper og huller!!!!

Jeg fik den gode og nyreparerede prop retur i mandags.
Lige i tide til at tage den på før møde med netværksgruppen. Så skønt. Ikke træt eller hovedpine.

Dagen efter kom der to små pakker med hver sin prop. Med små huller!

Ny opringning og snak med hørepropteknikeren. Og nu er propperne sendt til Phonak service afd, så skulle de forsøge at bore større kanal i dem.

Nu om dage laves propperne ude i østen.
Og deres forståelse af stort hul er åbenbart ikke som min. Selvom det vel er der, den første prop blev lavet...?

Jeg er spændt på, hvad jeg kan skrive i næste afsnit!


2 kommentarer:

  1. Det er altid sjovt at lege med fotos. Jeg laver selv mine fotobøger og årets (foto)papirkalender.
    Smarte skuffegreb. Jeg ville ikke have troet, at de kunne være der uden at skuffen så binder, men det er åbenbart ikke noget problem.
    John drikker også de lette øl, men der er kun én 0,0 %, han kan lide - han siger, at de andre ikke smager af øl. Han går derfor ind for 0,5 %. Det er stadig ikke noget, man kan mærke eller se i blodet (der skal trods alt ni til bare for at komme op på én almindelig pilsner, og det kan han ikke nå at drikke :-). Men 0,5 % smager for langt de flestes vedkommende af 'rigtig' øl, så det er oven i købet noget, han kan nyde. Og jeg nyder at have chauffør på altid, for alkoholfri vin er virkelig noget rædsomt sprøjt!
    Jeg forstår ikke sådan en fjollet fejl som med de huller. Det er vel kun et spørgsmål om præcis angivelse af størrelse? Begreber som 'stort', 'småt', 'lidt' eller 'meget' var ikke noget, vi kendte i den farmaceutiske verden 😣

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har mange gange tænkt på fotobøger af ture og årets gang... Har bare ikke fået gjort noget ved det!
      Tror det med galleri væggen tiltaler mig mere...
      Jeg giver John ret. Fur alkoholfri er på O,5% og den er god! Ceres er bedst af de store bryggerier. Tuborgs og Carlsbergs er også 00 i smag
      Men sjovt at prøve sig frem..
      Hvid og rosè vin drikker jeg med nydelse og %, når jeg ikke skal køre😇
      På indlægssedlen står der "costum large". Om det skal forståes som størst muligt, fordi jeg har meget smal øregang? Så forståes det i hvert fald forskelligt, for nu har jeg fået 4 forskellige tilsendt 🙄
      Fortsættelse følger...
      Medicin er afmålt! Mennesker er sværere at sætte mm på...

      Slet